Ontmoet nummer 7 Richard Stevelmans.

Op de Haan.

Ik ben Richard Stevelmans, 50 jaar jong en woon samen met mijn vrouw, Sam. Wij wonen in de wijk Op den haan, beter bekend als Brunssum-Noord. Een fijne buurt met vriendelijke mensen. Iets dat ik dagelijks ervaar als ik met de hond een rondje loop.

In mijn vrije tijd spendeer ik vele uren als wedstrijd visser voor de HSV Brunssum. Een mooie vereniging met meer dan 90 jaar geschiedenis en 900 leden, waar ik inmiddels ook dagelijks bestuurslid ben.

Naast vissen, volg ik graag voetbal en Formule 1 als toeschouwer. Ook aan de Brunssumse carnavalscultuur draag ik graag mijn steentje bij door actief lid te zijn bij het gezelligste online radiostation van Nederland.

Beroepsmatig ben ik al 25 jaar werkzaam bij DSM Limburg. Op dit moment als Improve engineer bij DSM Dyneema. Binnen mijn werk heb ik veel te maken met projectmatigheid , en veranderingen die voor veel mensen een impact hebben. Vanuit die werkzaamheden, gecombineerd met mijn maatschappelijke interesses, komt ook mijn interesse naar de politiek in Brunssum naar voren.

Ik wil namelijk iets extra’s bijdragen. Niet alleen maar een menig hebben, maar er ook iets mee doen. Vanuit een visie en een plan om daar te komen. Om Brunssum zo nog net een beetje beter te maken.

Jaimy van Dijk als lijstrekker gaf me die uitdaging en ik heb die met plezier aangenomen. Graag ga ik mij inzetten om de vervuiling en verommeling van onze mooie straten en wijken tegen te gaan. Wil ik de buurten levendig houden door goed om te gaan met groen en faciliteiten voor de bewoners. Denk aan voldoende parkeergelegenheid in de wijken, alsook een mooi gebied om je hond uit te laten en/of je kinderen te laten spelen.

Op deze manier brengen wij Brunssum samen vooruit. Vanuit een goede projectmatige aanpak, passend budget en planning. Met daarbij altijd het belang van de bewoners voorop. Graag draag ik daar actief aan bij en maak ik deel uit van de Brunssumse VVD. Om me in te zetten voor de dingen die me aan het hart gaan in onze wijken en mooie Gemeente.

Hopelijk mag ik daarom 14,15 of 16 Maart rekenen op jullie stem!

Kies lijst 3 VVD #7 Richard Stevelmans