Ontmoet nummer 5 Arno de Haas.

Treebeek.

Mag ik mij even voorstellen!

Ik ben Arno de Haas, voormalig beroepsmilitair, samenwonend en woonachtig in de Brunssumse Wijk West (Emmapark/Treebeek).

In het begin van de ontwikkeling van het Woongebied Emmapark-1 heb ik mij ingezet voor het oplossen van de milieuproblematiek aldaar, hetgeen geresulteerd heeft in verklaringen van schone grond voor alle percelen en een financiële compensatie voor de eigenaren.

Na mijn actieve militaire loopbaan heb ik onder meer de functie van penningmeester bij de Huurdersvereniging HTM van Wonen Zuid vervuld. De Stichting Reanimatie-estafette Limburg ondersteun ik als organisator bij de jaarlijkse reanimatie-estafette die afwisselend gehouden wordt op een middelbare school in Limburg. Hierbij wordt aandacht gevraagd om reanimatielessen als vast onderdeel op te nemen in het lespakket. Zo kunnen de leerlingen later worden ingezet in het landelijke reanimatieoproepnetwerk en worden opgeroepen bij een plotselinge hartstilstand bij u in de buurt. Bij deze stichting vervul ik tevens de functie van penningmeester. Bij de Stichting Worldfestival Parade Brunssum zet ik mij in als vrijwilliger bij de Werkgroep Vervoer.

Daarnaast behartig ik al ruim 12 jaar uw belangen in de gemeenteraad van Brunssum namens de VVD. Dit met name op het gebied van veiligheid, jeugdoverlast, zorg en behoud van de NAVO-basis in Brunssum.

Ik ben trots op onze gemeente en datgene wat we met elkaar bereikt hebben! Maar dat betekent niet dat er geen uitdagingen meer zijn.

Waar ik mij voor blijf inzetten:

Het vergroten van de leefbaarheid en veiligheid in alle buurten van Brunssum is voor mij belangrijk. Er dienen voldoende opgeleide burgerhulpverleners te zijn om de in de Brunssumse wijken verdeelde Automatische Externe Defibrillators (AED’s) te kunnen bedienen bij een oproep van een plotselinge hartstilstand.

Het fijn wonen voor elke Brunssummer heeft mijn prioriteit, met behoud van goede voorzieningen dicht bij huis. En een aantrekkelijke woonomgeving met voldoende groen, waar kinderen veilig buiten kunnen spelen en (jeugd)overlast keihard wordt aangepakt. Voor dit laatste is een uitbreiding met een jeugdBOA noodzakelijk.

Verenigingen moeten op een goede wijze gefaciliteerd worden.

Ook onze ondernemers hebben aandacht en steun nodig, zeker in deze zware tijd. Zij dragen bij aan werkgelegenheid, economische groei en welvaart van Brunssum.

De oudere inwoners moeten zorgeloos kunnen blijven wonen en genieten in onze gemeente. Goede voorzieningen op korte afstand en mobiliteit zijn hierbij een pre. Immers zij zijn het die Brunssum hebben opgebouwd.

Brunssum heeft mensen nodig die met daadkracht en overtuiging aan de slag gaan. Ik stroop graag mijn mouwen op om Brunssum samen vooruit te helpen. Als persoon en als uw vertegenwoordiger als gemeenteraadslid.

Daarom stel ik mij verkiesbaar en kunt u de komende verkiezingen weer op mij stemmen!

Mag ik rekenen op uw stem zodat ik voor jullie het verschil kan maken in de gemeenteraad?

Arno de Haas, lijst 3 VVD, nummer 5.