Maak kennis met #18: Kyara Borger.

Haansberg.

Ik ben Kyara Borger, 20 jaar, geboren in Schinveld, maar opgegroeid in Brunssum! Als kleuter ben ik verhuisd naar Brunssum, hier heb met veel plezier op Basisschool De Caleidoscoop, (toen ‘de Fatima’) gezeten.

Momenteel studeer ik aan Zuyd Hogeschool te Heerlen, hier volg ik de opleiding HBO-ICT. Naast de opleiding zit ik bij een studenten vereniging, SV Volupia. De vereniging is voor en door studenten. Zelf ben ik actief lid en bij een aantal commissies betrokken. Zoals bijvoorbeeld de activiteiten commissie en zet me graag in voor medestudenten. Ik denk dat inzet ook een van mij beste eigenschappen is en dat ik een doorzetter ben. Iedereen die mij kent kan dit denk ik ook bevestigen!

Ik ben opgegroeid in een politiek gezin, een aantal familie leden zijn mij dus voorgegaan in de Brunssumse politiek. Met mijn deelname is dit de 4de generatie van de familie Borger in de Brunssumse politiek. Een stukje geschiedenis dat begon met mijn overgroot opa. Hij was in 1934 wethouder in de Brunssumse politiek. Dat zorgt voor grote betrokkenheid. Wat hierbij leuk is om te vertellen, is dat ik nu mede op de lijst van de Brunssumse VVD sta door Jack van Oppen. Leuk omdat het mijn vader was die 30 jaar geleden Jack voor de politiek heeft gevraagd.

Dagelijks ben ik vrij actief in de sportwereld, zo speel ik hockey in mijn vrije tijd. Mijn passie voor sport wil ik ook in Brunssumse politiek tot uiting brengen om zo al die Brunssumse sportclubs een hart onder de riem te steken. Verder ben ik van mening dat er genoeg te doen moet zijn in Brunssum. Dat er brede diversiteit aan activiteiten worden georganiseerd in Brunssum. Hier wil ik mij hard voor maken de komende 4 jaar.

Met mijn deelname hoop ik Brunssum een nieuwe en frisse inbreng te kunnen geven. Hoewel het vanaf plek 18 niet realistisch is om gelijk in de raad te komen, wil ik samen met het team graag ervaring op doen en kijk ik er naar uit om mij in te zetten voor Brunssum!

Brunssum, samen vooruit!