Maak kennis met #10: Renée Mertens.

Kruisberg.

Mijn naam is Renée Mertens, 25 jaar jong. Ik ben opgegroeid in de wijk Rumpener Beemden waar ik ook zes jaar op het Rombouts College heb gezeten en uiteindelijk mijn HAVO diploma behaald heb. Momenteel woon ik met veel plezier samen met mijn vriend op de Kruisberg waar wij een half jaar geleden een huis gekocht hebben.

Ik ben zeven jaar geleden begonnen met mijn opleiding Maatschappelijke zorg via stichting Radar in de gehandicaptenzorg. Hier heb ik met veel plezier gewerkt maar drie jaar geleden toch de overstap gemaakt naar een van de verpleeghuizen binnen Zuyderland waar ik drie jaar als cliëntbegeleider gewerkt heb binnen de psychogeriatrische afdeling. Tijdens de pandemie heb ik besloten om toch weer naar school te gaan omdat ik nog meer wil betekenen voor onze bewoners. Sinds September ben ik dan ook de verkorte opleiding verpleegkunde gaan volgen en hoop ik mij over 2,5 jaar verpleegkundige te mogen noemen.

Mijn werk is ook een grote reden waarom ik mij bij de VVD Brunssum aangesloten heb. Afgelopen jaren heb ik het idee dat de mensen die het hardste schreeuwen, het meeste gedaan krijgen. Ik wil mijn stem laten horen en opkomen voor de doelgroepen die niet meer zo hard kunnen schreeuwen maar absoluut niet vergeten mogen worden. De andere reden waarom ik mij bij de VVD aangesloten heb is omdat ik volledig achter onze lijstrekker Jaimy sta en het volste vertrouwen heb dat wij met onze club waarvan iedereen een groot hart voor Brunssum heeft ook echt een verschil kunnen gaan maken.

In mijn vrije tijd ben ik bij goed weer veel te vinden op de gezellige terrasjes die Brunssum rijk is, bezoek ik regelmatig de concertzalen en geniet ik vooral van de fijne mensen om mij heen. Daarnaast organiseer ik met nog een aantal andere gezellige dames de Vrouwluujtrek op de donderdag voor carnaval welke volgend jaar hopelijk weer plaats gaat vinden. Ook maak ik graag tijd vrij om mijn steentje bij te dragen als vrijwilliger bij de Parade in Brunssum.

Ik ben trots op onze lijst en trots op Brunssum!

#samenvooruit